Tre måter å bygge tillit på nettsidene

dato 12 April 2017


Du har sikkert opplevd å havne på et nettsted som gjør deg skeptisk. Pass på at kundene ikke føler det slik når de besøker nettstedet deres! Her er tre tips.


En tydelig avsender


Presenter bedriften skikkelig. Potensielle kunder vil vite hvordan de kan få kontakt med dere, og hvem dere er. Er dere et lite team, kan dere med fordel liste opp hver enkelt ansatt med navn, tittel, telefonnummer, epostadresse og et bilde. Hvis dere har en besøksadresse kan dere supplere adressen med bilde og kart. Mye av dette høres banalt ut, men det er overraskende mange som ikke presenterer seg tydelig nok.



Referanser fra tidligere kunder

Når noen leser om dere for første gang, vet de ikke om dere har kredibilitet i markedet. For å fjerne usikkerheten kan dere be fornøyde kunder om å fortelle hvordan det var å jobbe med dere. Bruk sitatene på en passende underside, for eksempel der dere skriver om hvilke tjenester dere tilbyr. Let litt i epost-innboksen, kanskje dere allerede har en positiv kommentar der som dere kan bruke. Hvis dere synes det er vanskelig å be om skryt, kan dere oppfordre Facebook-følgerne deres til å legge igjen en vurdering der.



Vis frem eventuelle medlemskap

Er dere medlem i en bransjeforening eller næringsforening? Det viser at dere er seriøse, og bygger tillit hos kundene. Vis frem logoen til den aktuelle foreningen og skriv at dere er medlem. Hvis dere er aktive medlemmer kan dere også blogge når dere har deltatt på et bransjetreff eller en konferanse.



Et bonustips som henger sammen med det forrige: Hold innholdet friskt. Hvis dere har en blogg, bør dere holde den oppdatert. Er den siste nyheten er et år gammel, kan det se ut som dere har lagt ned. Et moderne design som fungerer på alle skjermer er selvsagt også et must. Trenger du nye nettsider? Vi hjelper deg!